Dersin Adı | Büro Yönetimi-I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYO 201 | Güz | 2 | 4 | 4 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Sağlık sektöründeki bürolarda; hizmet adımları, işleyişi, büroların yönetimi, büro otomasyonu, bürolarda ergonomi, iş sağlığı ve iş güvenliği konularında öğrencilerimizin teorik ve pratik bilgi sahibi olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yönetim ve büro yönetimi kavramları, büro yönetiminin tarihsel gelişimi, büro türleri, örgütsel iletişim, bürolarda ergonomi ve önemi, bürolarda iş sağlığı ve güvenliği, bürolarda verimlilik, sistem iyileştirme, hastane bilgi sistemleri konuları ele alınacaktır. Konuların teorik alt yapısı uygun sınıf içi aktiviteler, tartışmalar ve öğrenci sunumları ile desteklenerek öğrencilerin öğrendiği bilgileri pratiğe dönüştürmesine yardımcı olunacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Dersin Tanıtımı Yönetim ve Yönetici Kavramları // Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama (PROBEL) //Hastane Bürolarında Uygulama | İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon Syf: 3-24 http://www.probel.com.tr//Klinik Uygulama |
2 | Büro Yönetiminin Tarihsel Gelişimi// Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama (PROBEL) //Hastane Bürolarında Uygulama// ÖDEV: Probel Modülleri Nelerdir? Servis Verimliliğini Arttırmak İçin Probel Modülleri Hakkında Çözüm Önerileri Geliştirin //Hastane Bürolarında Uygulama | Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri Syf: 25-30 http://www.probel.com.tr//Klinik Uygulama |
3 | Yönetim Fonksiyonları: Planlama, Örgütleme// Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama (PROBEL) //Hastane Bürolarında Uygulama | İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon Syf: 73-145 http://www.probel.com.tr//Klinik Uygulama |
4 | Yönetim Fonksiyonları: Yöneltme, Eşgüdümleme, Denetim// Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama (PROBEL) // Hastane Bürolarında Uygulama | İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon Syf: 159-231 http://www.probel.com.tr/ //Klinik Uygulama |
5 | Büro Kavramı ve Kapsamı Büroların Örgütlenmesi //Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama (PROBEL) // Hastane Bürolarında Uygulama | Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri Syf: 25-41 http://www.probel.com.tr//Klinik Uygulama |
6 | Büro Tür ve Şekilleri// Hastane Bürolarında Uygulama//Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama (PROBEL) //Hastane Bürolarında Uygulama | Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri Syf: 45-56//http://www.probel.com.tr//Klinik Uygulama |
7 | Bürolarda Ergonomi// Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama (PROBEL) //Hastane Bürolarında Uygulama | Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri Syf: 109-120 http://www.probel.com.tr//Klinik Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örgütsel İletişim // Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama (PROBEL) //Hastane Bürolarında Uygulama// | Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri Syf: 157-196//231-251 http://www.probel.com.tr/Klinik Uygulama |
10 | Büro İşlerinin Organizasyonu //Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama (PROBEL) //Hastane Bürolarında Uygulamaa | Çağdaş Büro Yönetimi Syf: 109-127 http://www.probel.com.tr/ /Klinik Uygulama |
11 | Büro İşlerinin Organizasyonu //Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama (PROBEL) //Hastane Bürolarında Uygulama | Çağdaş Büro Yönetimi Syf: 109-127 http://www.probel.com.tr/ /Klinik Uygulama |
12 | Dersin Gözden Geçirilmesi//Hastane Bürolarında Uygulama | Klinik Uygulama |
13 | Portfolyo Sunumu//Hastane Uygulama | Klinik Uygulama |
14 | Portfolyo Sunumu//Hastane Uygulama | Klinik Uygulama |
15 | Final | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Prof.Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU, Doç. Dr. Hasan TUTAR(2009). Çağdaş Büro Yönetimi, Ankara, 3. Baskı ISBN 978-975-02-1061-7 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Prof. Dr.Budak,Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay(2004). İşletme Yönetimi, İzmir, 4. Baskı Prof. Dr. Ertürk, M.(2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, İstanbul, 6. Baskı T.C. Milli Eğitim Bakanlığı(2011). Büro Yönetimi/ Büro Yönetimi Modelleri, Ankara Tınar, M. Y.(1996). Çalışma psikolojisi, İzmir, 1. Baskı MPM Yayınları TÜBİTAK, (2013). 11. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi(4-6 Ekim 2012) Bildiri Kitabı, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta Tıp ve Sağlık Mevzuatı Anadolu Üniversitesi Yayınları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 5 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 80 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 20 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | - | - | 0 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar | 1 | 9 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 130 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder | X | ||||
13 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest